Een goede voorbereiding is het halve (bijna hele)werk!

3 juli 2019 - Almere Thuis, Nederland

Hallootjes lieve fans:),

Mijn eerste blogverhaal! WHOOPWHOOP, helemaal leuk dat jullie dit lezen en mij gaan volgen op reis. Bij deze mijn eerste stukje over de voorbereidingen want ik krijg heel vaak(echt heel vaak) de vraag; goh leuk hoor, maar uhm hoe regel je nou zo iets? Best simpel!

Voor mijn Frankrijk-avontuur ga ik werken via Team4animation, dit is een animatiebedrijf dat animators regelt voor Franse campings. Hier ben ik in maart aangenomen en heb ik een geweldig trainingsweekend bij gehad en een opfriscursus frans. Verder word voor het werk in Frankrijk alles door hun geregeld. Ik mag deze zomer bij maar liefst 2 campings werken, 1 in landelijk gebied met veel animatie voor Nederlandse gezinnen en een franse camping aan de kust. De reis naar Frankrijk moest ik wel zelf regelen maar gelukkig heb ik een super collega Mees waarmee ik samen naar de camping ga rijden. Hierdoor hoef ik me nu alleen maar druk te maken over welke bikini ik mee neem ;).

Voor Australië zit het wel iets ingewikkelder en ook al ga ik pas over 4 maanden die kant op, daar moest ik echt wel het een en ander voor regelen omdat ik het op eigen houtje heb gedaan. De familie Simpkinson heb ik leren kennen via Aupairworld en natuurlijk zijn hier gesprekken en videocallings bij te pas gekomen om de beslissing te maken. Toen het zeker was heb ik direct een Visum aangevraagd want dat kan wel 90 dagen duren... verder heb ik gelijk met mijn verzekering gebeld over wat het beste was en heb ik besloten een reisverzekering bij mijn normale zorgverzekering te nemen aangezien ik ook ga backpacken en niet in Australië sta ingeschreven. Verder moet je ook aan de dingen denken zoals medicatiepaspoort in het engels, internationaal rijbewijs en een credit card. Je kan al deze dingen regelen via een bureau maar dat kost je ook weer extra geld al hoewel je dan meestal een soort van 'leer-het-land-kennen' week heb met een groep mede au pairs. Voor welke manier je ook kiest iedereen heeft er ze redenen voor, ik vond dit voor mij een goede manier omdat ik wil leren om het echt helemaal zelf te doen en dat heb ik nu gedaan! Dan is het natuurlijk leuk dat je een familie heb, alles geregeld is en je barst van motivatie. Alleen raad ik niemand aan te zwemmen dus opzoek naar een vliegticket, daar kan je lang over spreken maar ik ben gewoon voor de verhouding goedkoopste met goede kwaliteit gegaan en dan ben je ready to go down under mate!( Alles over Australië kun je in Oktober lezen!)

Dus nu leef ik een heerlijk luizen leven, want het enige waar ik me dus druk om maak zijn bikini's, zonnebrand, mijn favo mayonaise!!!!! en alvast beginnen met afscheid nemen van iedereen die ik gewoon twee en halve maand niet ga zien:(

Vele van jullie heb ik nog even gezien dus ik heb veel koffiedates,strand dagjes en wijn-drink dates gehad. Ik ben onwijs blij dat ik iedereen nog heb gezien en er zijn dan ook echt wel wat traantjes geweest. Waarschijnlijk denk je: Quin doe niet zo dramatisch maar zoals je weet ben ik nou eenmaal erg gevoelig en gehecht aan al mijn lieve familie en zie ik jullie ook vaak! Gelukkig zie ik jullie snel weer want zo snel komen jullie niet van mij af :)

Liefs Quin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade