Camping N°2

12 september 2019 - Soest, Nederland

Bonjour lieve fans!

Mijn laatste blog in Frankrijk, vanuit le grau du roi deze keer. Want zoals jullie weten heb ik nu al weer bijna 2 weken erop zitten op yelloh village camping le petit camargais! Natuurlijk 2 weken waar ik heel veel in heb kunnen leren van zo een grote camping maar niet zonder bloed,zweet en tranen.

Allereerst welkom op le petit camargais, dit is 'de' yelloh village camping van Frankrijk met 4 wijken. Dat betekent dus eigenlijk 4 campings met elk zo een 200 staanplaatsen en elk een eigen zwembad, restaurant, winkeltje etc. De camping ligt hier in de camargue en dit is een prachtige regio, de Fransen hier noemen het 'het Franse Texas' vanwege de paarden en de natuur.

IMG-20190911-WA0003

Mijn eerste dag hier liep al een beetje raar omdat ik al gelijk(het eerste halfuur) het podium op moest en activiteiten moest meedraaien. Na een super lange dag kon ik eindelijk uitpakken. Maar de volgende dag merkte ik al gelijk dat ik me niet echt op mijn gemak voelde bij zowel de collega's als de camping dit ook omdat er een groter verschil zit tussen Fransen en Nederlanders dan je denkt. Na een paar vervelende dagen heb ik geprobeerd positief te kijken naar alles op deze camping inplaatst van de laatste 2 weken Frankrijk lopen miepen.. Dit nare gevoel heb ik natuurlijk nog steeds wel maarja 't waren maar 2 weken en opzich kan ik heel veel leren van zo een mega massa camping. Dus heb ik mezelf de afgelopen 2 weken heerlijk vermaakt met vooral kijken naar hoe alles hier gaat,genieten van de goed bezochte minidisco's en in mijn eigen tijd eventjes mijn kleurtje bijwerken en genieten van de 5 zwembaden :)

Dan vraag je je natuurlijk af zon,zee om de hoek, zwembad naast je huisje, best goede werktijden. Hoe kun je het dan niet leuk vinden? Leuk dat je het vraagt, maar geloof me als je van Le camp de florence komt, dan is het echt een verschil van appels en mandarijnen. De miniclub hier lijkt echt op een kinderopvang, met een grote speelzaal en 1 groot speelkasteel, plus het is redelijk onpersoonlijk allemaal.

Daarnaast is dit dus een typische yelloh camping waarbij de minidisco op het podium word gegeven, wat opzich heel leuk is aangezien wij ook altijd verkleed gaan tijdens deze disco. Maar wanneer Yellito (de mascotte, een soort rode eekhoorn) dan het podium op komt schaam ik me toch wel een beetje over hoe slecht Yellito word begeleid door het team. Dat die nog niet van het podium is afgevallen is een wonder.

20190906_203008

En ja ik ben verkleed als kreeft.

Natuurlijk is er ook avondanimatie zoals dansavonden en hoewel dat heel leuk kan zijn, slaan ze hier ook wat planken mis. Toch is er ook avond animatie die het wel top doen, zoals de shows! Want wat is dat gaaf om te doen, de hele week lang oefen je keihard en dan vrijdag sta je samen te knallen. Wat een super ervaring was het, dood eng maar super gaaf! En geloof het of niet, je voelt je weer dat kind uit groep 8 dat de eindmusical moet doen hahaha

20190906_211519

Al met al, er zitten dus heus voordelen aan deze camping maar dit is niks voor mij. Hoewel ik het dus niet helemaal top hier vond heb ik wel echt het beste eruit gehaald en ben ik super trots over hoeveel ik hier heb geleerd. Want geloof me 2 weken alleen op een camping waar niemand Nederlands en Engels spreekt is echt heeel erg alleen. Ook al was het niet rozengeur en maneschijn toch ben ik blij met deze ervaring!

En ik kan eindelijk zeggen, vandaag zie ik mijn ouders weer! Ik ben echt zo blij als een kind die word opgehaald van de kinderopvang, want ze zijn er echt bijna! En daarna lekker naar huis, naar jullie allemaal!

Tot snel allemaal en dikke kus!

Quin

IMG_20190909_112410_449